Es busquen (tant professionals com amateurs) fotògrafs, dibuixants, il·lustradors i gent aficionada al muntatge que tingui entre els seus treballs alguna cosa que tingui a veure amb els Amics, per començar a "aglutinar-los" a la seva pàgina corresponent... envieu-nos un mail a: lesamiguesdelsamics(arroba)gmail.com, o deixeu-nos un comentari.

dijous, 16 de setembre del 2010

Remenant els arxius secrets II

Catalonautes, the song

Reprenent el fil que vam començar a estirar fa uns dies, i reprenent també l'actitud reivindicativa de la PREDDC, avui volem parlar de Catalonautes. De la maqueta? No! De la maqueta no... sinó de la cançó que -ignorant tota lògica- dóna nom a la maqueta però no en forma part. 

A la secció Lletres i més (Octubre 2005) de l'antic bloc dels Amics, és on vam trobar la cançó Un dissabte qualsevol, amb la seva respectiva explicació, que ja vam compartir amb vosaltres. Abans d'aquesta, però, tenim Catalonautes. Us recomanem molt efusivament que dediqueu uns minuts a llegir la reflexió que fan sobre els viatges, com viatgem i com ho vivim. Avui quan tornava cap a casa, pensava que abans, fer un viatge a l'Àfrica o a l'Amèrica del Sud sonava espectacular, un repte impossible, un somni només per a uns quants escollits, quelcom estrany i exòtic, però que ara sembla normal que tots els meus amics (i m'hi incloc) a l'estiu se'n vagin "en plan col·laborar" a Moçambic, Palestina, Equador, o de vacances a Indonèsia, Austràlia i a Cuba. Valorem prou aquesta facilitat per veure món?

A més a més, parla dels catalans, i de si viatgem o no, i de que més val no marxar gaire lluny, que "som un poble escollit" i hem de cuidar el país. A qui no li ha passat que sempre que surt fora allà on va està ple de catalanets escampats pel món? Llegiu què en pensen els Amics!

Aquí us deixem la lletra de la cançó, i...


Catalonautes, catalonautes, catalonautes.... 

Tu dius que vos anar a les maldives
Pero si no has vist les balears
Carinyo aquí tenim Mallorca
I un milió d’alemanys no poden estar equivocats
No poden estar equivocats x4

Tu dius que vos anar a veure l’India
I visitar el Tag Majal
Montserrat li dona mil voltes
I 207 escolanets no poden estar equivocats

Sempre em dius que vos anar a la xina
A veure gents amuntagades amunt i avall
A l’istiu ’gafarem el cotxe
I anirem a Lloret de mar i et sentiràs igual
I et sentiràs igual x2

Siguem....siguem catalans, papapaparapa (santa espiana)
Que vinguin els altres
i fotrem més calaix que mai

Siguem catalans,
no marxeu de casa
que som el poble escollit i no ens n’haviem adonat



...fem una crida als Amics per a què tornin a penjar Catalonautes a la xarxa! La volem recuperar! Vosaltres no? Si com a bons Amics, no us voleu perdre cap detall de la seva trajectoria i  també voleu escoltar Catalonautes, podeu deixar un comentari a aquest post recolzant aquesta reivindicació!

Moltes gràcies!

Aleix

9 comentaris:

Yáiza ha dit...

Hola!! Ei, molt guai tot això que feu!! Trobo que és molt bona idea... tot i que coneixent-me, tan bon punt tingui més de cinc minuts em posaré a remenar l'antic bloc de cap a peus.
Per cert, he vist que teniu un apartat per les cròniques que fem alguns grupies... jo n'he fet un parell, que estan al meu bloc. La primera és del concert a Luz de Gas (febrer) i la segona de Sant Quirze (Agost). No sé si potser són massa antigues, però si voleu les podeu penjar!! =D Aquí us deixo els enllaços:

- Sant Quirze: http://coses-delavida.blogspot.com/2010/09/nit-damics-sant-quirze.html

- Luz de Gas (la meva primera vegada): http://coses-delavida.blogspot.com/2010/02/la-meva-primera-vegada.html

Apali, ja m'aniré passant per aquí aviam què hi dieu!

Yáiza

Violant ha dit...

Ei Yáiza!

Què guai que et passis per aquí, perquè ja et teniem clixada a través del blog i ja t'haviem afegit a la llista de blogs, hihihihi.

Però com que ara tenim els links directes a les teves cròniques, les podrem penjar a la seva respectiva pestanya! :)

MOLTÍSSIMES GRÀCIES per ser una de les ara mateix 742 visites que s'han passat avui pel blog!

Yáiza ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Yáiza ha dit...

oooooshhhh!! quina gràcia!

És cert, ara veig que teniu link al meu bloc! Jo també us enllaçaré des del meu! I gràcies per avançat penjar-me les cròniques!

Fins aviat! =)

Yáiza

PD: I SÍ! Jo també vull escoltar Catalonautes!!

Manel ha dit...

Ieeeeeeeeeeeeeee. Apooyo la mocion!!! Queremos escuchar Catalonautes!!!!!!!!!!

mo ha dit...

Recolzo aquesta reivindicació!, no té "desperdiciu" la lletra!

Rachel ha dit...

Me too!!!

Glòria ha dit...

m'afegeixo a la crida!!

fan dels amics ha dit...

Ola sóc la marta i tinc el blog i love amics de les arts, jo també m'apunto a la idea de recuperar Catalonautes i el blog em sembla una molt bona idea seguiu aixi, espero que si heu visitat el meu blog us hagi agradat, com a mi el vostre. Us nire seguint!!